Get Set | Google AdWords tips: campagne structuur
15397
post-template-default,single,single-post,postid-15397,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive

Google AdWords tips: campagne structuur

Google AdWords tips

Google AdWords tips: campagne structuur

Google AdWords kan zeer ontmoedigend zijn. Of je nu je eerste stappen zet of je reeds enige ervaring bezit, er is een grote kans dat er een heleboel dingen zijn waar je je niet bewust van bent. Dankzij onze praktische tips haal je meer uit je Google AdWords campagnes.

Campagne structuur

Structuur is een van de grootste factoren binnen AdWords. Een slecht gestructureerde campagne kan de belangrijkste reden zijn voor slechte prestaties. Je dient je account als volgt te structureren:

  • Campagnes – Stel verschillende campagnes op voor verschillende producten en diensten. Verschillende producten en diensten kunnen verschillende doelen hebben. Dit betekent dat je verschillende strategieën voor elke campagne of product en dienst wilt.
  • Advertentiegroepen – Verdeel je campagne in advertentiegroepen. Gebruik advertentiegroepen om je advertenties in te delen gebaseerd op een gemeenschappelijk thema. Maak bijvoorbeeld afzonderlijke advertentiegroepen op basis van de verschillende typen producten of diensten die je aanbiedt.
  • Advertenties – Aangezien je campagne en zoekwoorden allen op hetzelfde product en dienst zijn gericht, kan je één set advertenties maken en gewoon deze advertenties kopiëren en plakken in de verschillende advertentiegroepen.