15 manieren om uw e-mail lijst te laten groeien

17 manieren om uw email lijst te laten groeien

15 manieren om uw e-mail lijst te laten groeien

Bent u op zoek naar manieren om uw e-mail abonnees te laten groeien?

Vaak installeren beginners eenvoudig een opt-in formulier op hun website en wachten ze tot gebruikers zich abonneren. Dit resulteert in een trage groei van het aantal abonnees.

Voor een snellere groei moet u duidelijk communiceren en uw gebruikers meerdere mogelijkheden bieden om lid te worden van uw e-mail nieuwsbrief voordat ze uw site verlaten.

In dit artikel zullen we manieren delen die eenvoudig te implementeren zijn en snel enorme resultaten opleveren.

1. Gebruik meerdere aanmeldingsformulieren.

Zoals we eerder vermeldden, beginnen veel beginners met een eenvoudig aanmeldingsformulier voor een nieuwsbrief.

Als u meer e-mail abonnees wilt ontvangen, hebt u meerdere aanmeldingsformulieren nodig. Dit geeft uw gebruikers meer mogelijkheden om lid te worden van uw e-mail lijst.

We raden aan uw aanmeldingsformulier te combineren met een zwevende balk of een pop-up. Deze zeer effectieve methodes maken uw aanmeldingsformulieren meer zichtbaar.

2. Gebruik een Exit-Intent pop-up.

Exit-Intent is een geavanceerde technologie die het muisgedrag van uw gebruiker volgt en hem een ​​gericht e-mail aanmeldingsformulier laat zien op het moment dat ze uw website verlaten.

U kunt deze technologie gebruiken in combinatie met pop-ups of andere opt-in types om bezoekers om te zetten in abonnees.

3. Inhoud upgrades aanbieden.

Inhoud upgrade is een marketingtechniek waarbij u gebruikers de kans biedt om exclusieve bonusinhoud te ontvangen door zich aan te melden bij uw e-mail lijst.

Menselijke psychologie speelt een belangrijke rol in de effectiviteit van inhoud upgrades. Het psychologisch principe bekend als Zeigarnik-effect stelt dat mensen waarschijnlijk een taak voltooien als ze deze zelf opstarten.

Omdat wanneer de gebruiker start (klikt om de inhoud upgrade te downloaden), de kans groter is dat ze de taak voltooien (zich abonneren op uw lijst).

4. Voeg volledig of gedeeltelijk beveiligde inhoud toe in WordPress.

Beveiligde inhoud is de inhoud op uw website die pas toegankelijk is als de bezoeker zijn e-mailadres heeft ingevoerd. U kunt plugins gebruiken om een ​​deel van uw inhoud te verbergen of de hele blogpost te verbergen totdat de gebruiker zijn e-mailadres invoert.

Vroeger had dit een negatieve invloed op uw SEO ranglijst. Met moderne op JavaScript gebaseerde technologie heeft dit echter geen invloed meer op uw SEO ranglijst.

5. Voer weggeefacties en wedstrijden uit.

Een gemakkelijke manier om snel veel nieuwe volgers en abonnees te krijgen, is door weggeefacties of wedstrijden uit te voeren. U hebt geen dure prijs nodig om een ​​succesvolle weggeefcampagne te lanceren.

Gebruikers kunnen deelnemen aan uw wedstrijd door hun e-mailadres op te geven, te delen of u te volgen op sociale media. Dit creëert een sneeuwbaleffect en helpt u veel nieuwe gebruikers te bereiken.

6. Maak meerdere leadmagneet pagina's.

Leadmagneet (ook wel opt-in omkoping genoemd) is een stimulans die u aan potentiële abonnees aanbiedt in ruil voor hun contactgegevens zoals naam, e-mailadres, telefoonnummer, enz.

Je blogberichten met vergrendelde inhoud, inhoud upgrades en premium inhoud vallen allemaal in deze categorie.

7. Gebruik kortingen en aanbiedingen.

Soms moedigt een korting of exclusieve kortingsbon een klant aan om uiteindelijk een beslissing te nemen. Waarom zou u deze kans echter niet gebruiken om ze aan te zetten om toe te treden tot uw e-mail lijst?

8. Gebruik het contactformulier om uw e-mail lijst te laten groeien.

Contactformulieren bieden nog een geweldige mogelijkheid om het e-mailadres van een gebruiker te vragen. Gebruikers voeren hun e-mailadres al in en met een klein selectievakje kunnen ze zich abonneren zonder het opnieuw in te voeren.

9. Voeg Call-to-Action knop Aanmelden toe op uw Facebook-pagina.

Facebook heeft call-to-action knoppen voor bedrijfspagina’s geïntroduceerd. Deze knoppen worden prominent weergegeven op uw omslagafbeelding en zijn zichtbaar zonder te schuiven.

U moet uw Facebook pagina bezoeken en u zult een blauwe knop ‘Een knop toevoegen’ zien.

Dit zal een pop-up met meerdere keuzes oproepen. Klik op het tabblad ‘Neem contact met ons op’ en selecteer vervolgens ‘Aanmelden’.

Vervolgens moet u een link naar uw website opgeven waar gebruikers naartoe worden gebracht wanneer ze op aanmelden klikken.

10. Gebruik Twitter Lead Generation Cards.

Met Twitter kun je leadgeneratie rechtstreeks vanaf Twitter uitvoeren. Op deze manier kunnen gebruikers zich aanmelden voor uw e-mail lijst zonder Twitter te verlaten.

U kunt ook verkeer naar uw website genereren en de aanmeldingsformulieren voor e-mail gebruiken als conversie. U kunt speciale aanbiedingen voor Twitter gebruikers maken en de links naar uw volgers tweeten.

11. Gebruik YouTube Call-to-Action kaarten.

YouTube is één van de grootste sociale media platforms en de op één na populairste zoekmachine ter wereld. Als u YouTube video’s gebruikt als onderdeel van uw marketingstrategie kunt u uw YouTube kanaal gebruiken om uw e-mail lijst te laten groeien.

12. Gebruik in-line opt-in formulieren.

Wanneer een gebruiker al een heel artikel naar beneden heeft gescrold, kunt u op het einde een opt-in formulier laten verschijnen. Dit betekent dat ze al geïnteresseerd zijn in uw inhoud en zich veel eerder zullen aanmelden.

U kunt ook in-line opt-in formulier gebruiken in uw blogbericht. Het midden van een lange lezing is het punt waar gebruikers het meest betrokken zijn bij de inhoud. Ze eraan herinneren om zich op dat moment in te schrijven, werkt zeer goed.

13. Voeg uitschuifbare aanmeldingsformulieren toe.

Zoals we eerder zeiden, negeren gebruikers eenvoudigweg de meeste statische aanmeldingsformulieren. Het doel is om de aandacht van de gebruiker af te leiden naar uw aanbieding en aanmeldingsformulier.

Uitschuifbare aanmeldingsformulieren doen dat prachtig. Ze blijven uit de weg zodat gebruikers naar de inhoud kunnen kijken en de aandacht van de gebruiker kunnen verleggen naar het aanmeldformulier.

14. Prominente headers met Call-to-Action.

Het kopgedeelte van uw website is het meest zichtbaar voor bezoekers wanneer ze voor het eerst aankomen. Dit maakt het de meest effectieve plek om uw call-to-action te plaatsen.

15. Gebruik Social Proof om meer aanmeldingen aan te moedigen.

Social Proof is een psychologisch effect dat wordt gebruikt om een ​​sociaal gedrag te beschrijven waarbij mensen zich prettiger voelen om andere mensen te volgen. Marketeers gebruiken Social Proof als een tactiek voor het overtuigen van bezorgde klanten en het verhogen van conversies.

Er zijn veel manieren waarop je Social Proof kunt gebruiken om meer abonnees te krijgen. U kunt getuigenissen op uw pagina’s gebruiken, beoordelingen toevoegen, het aantal geregistreerde gebruikers weergeven, enz.

15. Gebruik Social Proof om meer aanmeldingen aan te moedigen.